Portugal week 4 deel 1

14 oktober 2018 - Sabóia, Portugal

DAG 1 Het is een beestenboel bij ons. Het geluid van twee stoeiende honden is onze wekker. We blijven nog even liggen en genieten van dit spel. Dikkie Dik, een lieve poes heeft zich tussen ons in genesteld. Dan is het tijd om op te staan. Dikkie wil eten. Ukkie, ons gehandicapt poesje, moet verschoond worden en heeft ook honger. We zetten haar een uurtje met eten en drinken in het zonnetje op de veranda. De honden moeten hun energie kwijt, dus eerst maar even een wandeling. Twee lieve honden. Vanuit Curacao zijn ze meegekomen naar Portugal, zo ook de twee poezen. Alle dieren zijn gered uit soms vreselijke omstandigheden. Ze hebben elk hun eigen verhaal. Sasha, de oudste hond, heeft ons hart gestolen. Ze kan je met lieve ogen aankijken en wil graag geknuffeld worden. Milou, de jongere hond, is een doerak. Ze stoeit graag met Sasha, die dat niet altijd op prijs stelt. Alle eetbare spullen moeten we hoogl leggen. Vroeger heeft ze op straat moeten overleven. Deze eigenschap is ze nog niet kwijt geraakt. In haar beide oren is een gat geknipt. Wie, wat en waarom is niet bekend. Het zijn twee bofkont honden. Ze zijn in een warm nest terecht gekomen. DAG 2 Gedurende een week draait er een orkaan rond op de Atlantische Oceaan. Leslie is zijn naam. Leslie was van plan Amerika te bezoeken, maar heeft zich bedacht. Zijn voorkeur gaat nu uit naar Europa. Ierland is geschikt om aan land te gaan. Maar Leslie is wispelturig. Plotseling verandert hij van gedachten en zet hij koers naar Zuid Portugal en Spanje. Vanavond zal hij aan land komen. Wij zijn op alles voorbereid. Freek heeft een evacuatieplan in zijn gedachten. Vanmorgen alles wat door de storm meegenomen kan worden opgeborgen en vastgebonden. De auto staat in de starthouding. We blijven thuis en houden het weerbericht in de gaten. In de loop van de dag verandert Leslie van gedachten. Ze zet koers naar Noord Portugal. We krijgen nog een staartje mee. Een hoosbui (20 mm) en flink wat wind. We zijn aan een rampje ontsnapt en hebben de orkaan doorstaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    14 oktober 2018
    Oh wat fijn dat jullie gespaard zijn van de orkaan. We hebben veel aan jullie gedacht! Het is vast spannend geweest. Fijn dat jullie zo snel een bericht hebben gedaan. Lieve groet.
  2. Ko en Joke:
    14 oktober 2018
    Ja, toen wij de weerberichten hoorden over de verwachte orkaan, dachten we onmiddellijk aan jullie. Soms gaat iets je deurtje voorbij. Dat hebben jullie ons gelukkig laten weten. Op zo’n avontuur zit je niet te wachten. Alle goeds!
  3. Co en ina:
    Hallo Elly en Freek,
    We zijn blij te lezen dat jullie er goed vanaf zijn gekomen. We hoorden over de orkaan en hebben aan jullie gedacht.
    Hopelijk wordt het nu weer rustig en we wensen jullie een goede week toe.
    Groetjes
  4. Trudy van Hoof:
    14 oktober 2018
    Wij hebben ook aan jullie gedacht. Gelukkig hebben jullie alle heftigheid niet meegekregen.
  5. Alma:
    14 oktober 2018
    Denk je dat je veilig en warm in Portugal zit en krijg je dit.
    Gelukkig storm voorbij, maar wat een spanning zo in "niemandsland".
    Hier zon en heerlijk warm, net Portugal !!!!
    Nu dubbel genieten. Lieve Poldergroeten.
  6. Marianne Glerum:
    14 oktober 2018
    Het leest als een spannend boek hier in de zon in Middelburg. Fijn dat de evacuatie is afgelast, weggaan uit het huis lijkt ons een moeilijke beslissing. Hopelijk nu zon na de regen 🤗
  7. Nel en piet verburg.:
    14 oktober 2018
    Gelukkig moesten jullie de orkaan niet meemaken.Wij hebben wel aan jullie gedacht.Hopelijk nu lekker genieten.Groetjes van ons.
  8. Piet en nel.:
    14 oktober 2018
    fijn dat jullie ons op de hoogte houden, want als ze een orkaan in portugal afgeven denken we toch eerst aan jullie. gelukkig goed afgelopen, je kunt wel van avontuur houden maar dit toch niet. heb een fijne tijd verder, groeten piet en nel boonel
  9. Ineke Meeuwse:
    14 oktober 2018
    Fijn dat Leslie is vertrokken en dat het bij jullie is meegevallen. Verder wensen we nog veel plezier in Portugal te midden van "de beestenboel".

groetjes Adri en Ineke.
  10. Peter en Hanny van der Vliet:
    15 oktober 2018
    Veel aan jullie gedacht afgelopen weekend I.v.m. Leslie. Gelukkig laten je gauw goede berichten horen.Hier is het fantastisch herfstweer, Volop genieten! Kijken uit naar jullie volgende reisverhaal
    Gr. Hanny en Peter
  11. Clementine en Wim Jansen:
    15 oktober 2018
    Dank weer voor je verslag, Elly. Jullie wederwaardigheden boeien ons zeer. En leven in de natuur brengt dus ook spanning met zich mee. Gelukkig hebben jullie wel een radio voor de nieuwsvoorziening! We zien uit naar het volgende verslagje!
    Groet,
  12. Kees en Sonja Krijger:
    15 oktober 2018
    heel mooi en fijn dat de hevige weersomstandigheden aan jullie grotendeels voorbij is gegaan. Gefeliciteerd, want dat had anders kunnen aflopen!!
    Noord Portugal is er veel slechter af gekomen, daar is een ramp gebeurd.
    Ook deze keer wensen we jullie alle goeds toe.
    Groetjes van Kees en Sonja
  13. Jan en Annelies:
    15 oktober 2018
    Goed te horen dat jullie aan de orkaan ontsnapt zijn ! Na regen komt immers zonneschijn maar daar weten jullie alles van ..... We hopen dat de temperaturen aangenaam blijven en wensen jullie veel voorspoed toe ! Leuk je omschrijvingen van de beestenboel aldaar inderdaad bofkonten nu ook mede door jullie goede zorgen !
    Liefs , Jan en Annelies
  14. Van Eijkeren:
    15 oktober 2018
    Heel blij om van jullie te horen dat Leslie vrijwel aan jullie is voorbij gegaan! Was vast wel spannend; je zit toch min of meer af te wachten. Liefs en groeten, Peter en Wilma.
  15. Clementinejansen:
    ha Elly en Freek,
    Kreeg vandaag van onze vrienden in Portugal dat er bij hun veel stormschade is. Omgevallen bomen en weggewaaide daken etc. Leslie is behoorlijk te keer gegaan bij Porto en Lissabon en ook daar aan het strand. Paviljoens daar weggevaagd etc. Behoorlijke schade.Gelukkig niet bij jullie. Geniet maar weer rustig verder.groetjes.
  16. Jan schraa:
    15 oktober 2018
    Hallo Freek en Elly, wat een geluk dat Leslie geen zin had bij jullie op visite te komen. Ik denk wel dat jullie hem warm ontvangen hadden, maar toch. Nou alle gekheid op een stokje wat een geluk dat hij noordelijk van jullie voorbij ging. Een, evacuatie is denk ik het ergste wat er is. Wanneer laat je je huis in de steek en zeker als het niet je eigen huis is. Heel veel plezier verder zonder al te veel calamiteiten. Liefs
  17. Ko en Ria:
    15 oktober 2018
    Wat een spannende dingen maken jullie weer mee.Een orkaan dat verwacht je niet zo in Portugal.Gelukkig ging hij jullie deurtje voorbij.Wij hebben hier nog zomerse dagen door de koerswijziging van Leslie.Jullie hebben wel gezelligheid tussen de honden en de poezen gezien de foto.Hopelijk nu wat rustiger tijden en veel plezier daar. groetjes Ko en Ria
  18. Bernhard en Ingrid:
    16 oktober 2018
    Lieve Elly en Freek,
    Dank aan God die bij jullie was en is. Fijn dat het allemaal goed gegaan is.
    Geniet nog veel de tijd dat jullie daar zijn.
  19. Freek en Elly:
    16 oktober 2018
    Dank voor jullie meeleven. Alles weer rustig hier. Week 4 deel 2 is in de maak. Groetjes, Freek en Elly